Sunday, August 30, 2009

Allahu Akbar!!!........


Hari Jumaat lepas...28 ogos 2009 bersamaan 7 Ramadhan 1430H, aku sekeluarga dianugerahkan Allah dengan satu penemuan fenomena alam yang menakjubkan... Tepat jam 11.45 pagi semasa dalam perjalanan pulang dari Kg. Kuala Mai, temerloh ke Dungun...berhampiran kawasan perindustrian Gebeng melalui jalan pintas LPT Jabor ke Sungai Ular... aku ternampak sekumpulan awan yang berwarna-warni!! Bentuknya seperti kalimah ALLAH!!...Pada mulanya aku ingatkan warna pada awan itu hasil pantulan cahaya melalui cermin tingkap kereta aku...Tapi bila aku melihat melalui sudut lain, awan itu memang betul berwarna-warni...macam warna pelangi!!!....sungguh cantik..

Aku pun memberhentikan kereta di bahu jalan dan semua isteri dan anak-anakku menjadi saksi keajaiban fenomena alam ciptaan Allah itu...mana mungkin pelangi terbentuk sebegitu??...Cuaca pada masa itu panas terik, tiada tanda2 mendung atau hari nak hujan... Juga warna-warna pada awan itu tidak berbentuk melengkung seperti pelangi biasa pada waktu gerimis....Warna itu hanya pada kelompok awan berbentuk kalimah ALLAH itu sahaja...awan2 disekitarnya hanya memutih sahaja...Allahu Akbar!!... Tidak dapat aku fikirkan sebarang teori macammana warna pelangi itu boleh terbentuk di awan itu sahaja....ilmu ku yang cetek ini tidak dapat menjelaskannya....melainkan hanya aku akur itulah KEHEBATAN Allah semata2...ALLAHU AKBAR!!!...SUBHANALLAH...


Ya ALLAH....sekiranya fenomena itu hendak Engkau tunjukkan kepada kami sebagai peringatan kebesaranMu...kami amat2 bersyukur ya ALLAH...tetapi sekiranya Engkau memperingkatkan kami dengannya kerana kami sering alpa...maka ampunkanlah kami ya ALLAH...Jadikanlah kami...hamba2MU yang bersyukur dan diredhaiMu ya ALLAH...

3 comments:

MIZZOU said...

rasanya pelangi la tu sebab dalam awan tu ada air...bila pancaran matahari kena kat tompokan air pada sudut tertentu, maka jadi la pelangi. Apa2 pun....Allah itu maha pencipta

Dr Kweng said...

memang la pelangi tu mat shang...tapi yang aku excited sketnyer sebab awan tu macam LAM_LAM_HA jer...otherwise nothing spesel pun...dok gitu?...BTW guane posa mu sane?..Hemisfera utara posa panjang sket kan???... Bertuah lah kau mat shang...banyaok pahala beb...:))

MIZZOU said...

camne nok banyok pahala....semua orang dok pakai pendek2 belaka...silap2 -ve pahala aku....hahaha