Wednesday, September 17, 2008

Ilham untuk blogging...


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Segala puji bagi Allah swt, Tuhan sekalian alam dan makhluk...kerana telah mencetuskan ilham pada aku di tika dan saat ini...11.15malam 17 Ramadhan 1429H bersamaan 17 Sept 2008 untuk berblogging...

Tadi selepas sembahyang tarawikh di Masjid Kg Kuala Mai Baru, Kuala Krau, temerloh, Pahang...aku balik dan makan minum sikit, pastu teringat pulak nak check email... Bila log-in tm.net aku, download email aku...terus aku baca semua email2 baru tu......antaranya satu email dari Mat Shang (Hisham Anip - kawan xsmsd86 aku), yg jemput xsmsd86 tengok blog baru dia... Aku pun surf la blog Mat Shang ni... Dari situ terlintas di fikiran aku....Eh! Senae gamoknya buat blog ni!! Pasal tu ramai oghe ado blog sediri!!... Jadi, aku terpandang icon create blog di hujung atas kanan blog mat shang tu... dan terfikir..."Baghe kali, klik sini kot nok buat blog nih?... " Aku pun klik lah kat situ...and then ..the rest, history created!! Aku dah jadi blogger baru hari ni....!!

Semoga Allah memandu dan memimpin aku untuk mendapat manfaat dan memberi manfaat kepada makhluk dan sekalian alamNya melalui blog Dr Kweng ini...insy..Amiiin!!

Namun aku belum pasti samada aku boleh memberi komitment untuk selalu mengemaskini blog ini seperti lain-lain blogger yang aktif..... Apa pun kita tengok dan lihat dululah guano kesudahan dan seterusnya hikayat dan riwayat blog aku ini...

Wasslam...sekiae dulu buat kali ini, coretan sulong aku di blog ni...

drkweng
11.40pm 17.9.2008

1 comment:

Atok said...

salam,
selamat ber-blog Din!

maaf zahir batin.

- aze -