Saturday, September 27, 2008

Kepelbagaian Solat Tarawikh.....Siri 2

Hari ni dah 28 Ramadhan...tinggal 1 atau 2 malam je lagi untuk bertarawikh!!.. Sungguh cepat masa berlalu, keberkatan yang ada dalam bulan Ramadhan akan berlalu pergi meninggalkan kita. Tahun depan entah ketemukah lagi kita dgn Ramadhan yang mulia ini???...Semoga Allah memanjangkan umur kita, utk kita bertemu lagi dengan Ramadhan 1430H...justeru memperbaiki mutu amalan ke tahap yg lebih tinggi..


Kali ni, aku nak senaraikan beberapa kepelbagaian solat terawikh yg aku lalui dengan aku menyenaraikan tempat2 aku solat sepanjang Ramadhan tahun 1429H ni...rakaatnya berapa? ada tazkiroh ke tidak? Semua di Dungun, unless specified...

1. Surau Taman Permint Indah - 8 rakaat (R), ada tazkirah (T)
2. ....aku di KLIA amik maid indon baru, takde org terawikh laa.....
3. Masjid Pak Sabah - 20 R
4. Masjid Sura Lama - 20 R , ada T
5. Masjid Batu 7 - 8 R
6. Masjid Batu 7 - 8 R
7. Surau Jalan Kenanga - 20 R
8. Masjid Sura Lama - 20 R
9. Masjid Sura Lama - 20 R
10. Surau Taman Saeda - 8 R
11. Surau dekat MRYT - 8 R
12. ....aku ondeway balik kg...Machang.....
13.Masjid Bandar Machang, Kelantan - 20 R
14. Surau Haji Daud - 8 R, ada T
15. Surau Jalan Melati - 8 R
16. Surau Jalan Gong Pasir - 8 R
17. Surau Batu 48 - 8 R
18. Masjid Kg Kuala Mai, Temerloh, Pahang - 20 R
19. Masjid An-Nur, Kuala Krau, temerloh - 20 R
20. Surau Taman Permint - 8 R, ada T
21. Surau Hj Zainal Abidin, Sura Gate - 8 R
22. Surau Tanah Lot - 8 R
23. Surau Jalan Bunga Raya - 8 R
24. Masjid Intan Zaharah - 20 R
25. Surau Taman Permint - 8 R
26. Masjid Batu 7 - 8 R
27. Masjid Batu 7 - 8 R
28. Surau Perumahan Taman Rakyat - 8 R
29. ....malam ni aku hajat nak pegi Masjid Sg Udang, Kuala Dungun...insy..
30....Insy...Masjid Ar-Rahman, Kg. KWENG HITAM, machang....

Kesimpulannya...dari 19 lokasi masjid/surau yang berbeza...cuma 6 tempat je yang buat 20 rakaat dan cuma 4 tempat je yang ada sesi tazkirah antara solat tarawikh...

Semoga Allah menerima semua amal ibadat yang telah kita lakukan.... Ya ALLAH...rahmatilah kami, ampunilah dosa-dosa kami dan hindarilah kami dari azab seksa api nerakaMu Ya ALLAH!!...Amiiiiinnn....

No comments: